Home -> Fitness games -> Nintendo Wii U

Nintendo Wii U

bron: https://www.nintendo.com/

bron: https://youtu.be/ybA6nGKi9pY

Vertalen van bewegingen van draadloze technologie met ingebouwde bewegingssensoren op een tv-scherm of een gamepad. Ondersteunen van een continue en correcte implementatie van oefeningen/activiteiten en om te motiveren om te blijven oefenen of om actief te blijven onder weg of in een klinische of particuliere setting. Delen van gegenereerde content en communicatie met andere spelers of zorghulpverleners.

Doelen

  • Meten   
  • Informeren   
  • Oefenen   
  • Bewegen   
  • Communiceren

Doelgroep

Nintendo Wii U richt zich met name op gezonde mensen, maar is ook te gebruiken bij mensen met klachten waarbij fysieke activiteit belangrijk is, waaronder mensen met COPD, oncologische klachten, cardiale problemen, chronische aandoeningen en musculoskeletale aandoeningen. 

Inhoud

  • Nintendo Switch is een op sensoren gebaseerd gaming platform in de vorm van een gamepad. 
  • Nintendo heef een sportpakket ontwikkeld die gebaseerd zijn op het uitvoeren van bepaalde fysieke activiteiten met behulp van een balansbord (Wii Balance Board) (Wii Fit U). 

Kosten

De Nintendo Wii U wordt niet meer verkocht  

Wii U Fit wordt geleverd vanaf circa €35,-

Koppeling met elektronische patiënten dossiers (EPD's)

Er is geen koppeling mogelijk met fysiotherapeutische EPD’s.

Vereisten besturingssystemen

N.v.t. 

 

Taal

De software is beschikbaar in het vele talen, ook in het Nederlands. 

Onderzoeksresultaten

In de meeste gevallen leveren serious games bij fysieke revalidatie vergelijkbare resultaten op als conventionele therapie. Daarom kunnen serious games worden toegevoegd als aanvullende behandeling bij revalidatie voor verschillende pathologieën om de motivatie van de patiënt te stimuleren. Serious games kunnen ook thuis worden gebruikt om de revalidatie te behouden. (1) (2) 

Sommige bevindingen geven aan dat op videogames gebaseerde interventies volwassenen kunnen helpen bij het leiden van actieve verouderingsprocessen en het voorkomen van secundaire veroudering. (3) 

  1. = Bonnechère, B., Jansen, B., Omelina, L., & Van Sint Jan, S. (2016). The use of commercial video games in rehabilitation: a systematic review. International journal of rehabilitation research. Internationale Zeitschrift fur Rehabilitationsforschung. Revue internationale de recherches de readaptation39(4), 277–290. https://doi.org/10.1097/MRR.0000000000000190
  2. = Perrochon, A., Borel, B., Istrate, D., Compagnat, M., & Daviet, J. C. (2019). Exercise-based games interventions at home in individuals with a neurological disease: A systematic review and meta-analysis. Annals of physical and rehabilitation medicine62(5), 366–378. https://doi.org/10.1016/j.rehab.2019.04.004 
  3. = Vázquez, F. L., Otero, P., García-Casal, J. A., Blanco, V., Torres, Á. J., & Arrojo, M. (2018). Efficacy of video game-based interventions for active aging. A systematic literature review and meta-analysis. PloS one13(12), e0208192. https://doi.org/10.1371/journal.pone.0208192 

. 

Meer informatie

Laatst gewijzigd op:

Reviews

Voor deze technologie zijn nog geen reviews beschikbaar.

Uitgelichte technologieën

Move4Vitality

mobiele_applicatie
Move4Vitality brengt jou iedere dag met je eigen professional in verbinding om te kunnen monitoren hoe het met bewegen gaat en om zo nodig bij te sturen.

Let's Go Fysio!

mobiele_applicatie
Let’s Go Fysio! is een website met informatie, adviezen en online herstelprogramma’s voor mensen met verschillende vormen van lage rugpijn.

Hipper

Middel 4platform
Hipper (wearable i.c.m. platform) heeft als doel om zowel patiënten als fysio- en oefentherapeuten inzicht te geven in het beweeggedrag van de patiënt, om zo de patiënt te coachen in het behalen van therapiedoelen rondom beweegactiviteiten.

Bekijk het overzicht van de technologieën

Beweegtech.nl helpt jou als fysiotherapeut of oefentherapeut om voor jouw patiënt te inventariseren of er beweegzorgtechnologie is die jouw behandeling kan ondersteunen. Je kunt zoeken op een specifiek doel, doelgroep of type technologie en ziet vervolgens welke mogelijkheden er zijn. Op basis van de eigenschappen van de technologie bepaal jij of de technologie aansluit bij jouw patiënt: de juiste technologie bij de juiste patiënt!

BeweegTech is mede mogelijk gemaakt door