Home -> Fitness games -> Nintendo Wii U
bron: https://www.nintendo.com/
bron: https://youtu.be/ybA6nGKi9pY
Doelen
- Meten
- Informeren
- Oefenen
- Bewegen
- Communiceren
Doelgroep
Nintendo Wii U richt zich met name op gezonde mensen, maar is ook te gebruiken bij mensen met klachten waarbij fysieke activiteit belangrijk is, waaronder mensen met COPD, oncologische klachten, cardiale problemen, chronische aandoeningen en musculoskeletale aandoeningen.
Inhoud
- Nintendo Switch is een op sensoren gebaseerd gaming platform in de vorm van een gamepad.
- Nintendo heef een sportpakket ontwikkeld die gebaseerd zijn op het uitvoeren van bepaalde fysieke activiteiten met behulp van een balansbord (Wii Balance Board) (Wii Fit U).
Kosten
De Nintendo Wii U wordt niet meer verkocht
Wii U Fit wordt geleverd vanaf circa €35,-
Koppeling met elektronische patiënten dossiers (EPD's)
Er is geen koppeling mogelijk met fysiotherapeutische EPD’s.
Vereisten besturingssystemen
N.v.t.
Taal
De software is beschikbaar in het vele talen, ook in het Nederlands.
Onderzoeksresultaten
In de meeste gevallen leveren serious games bij fysieke revalidatie vergelijkbare resultaten op als conventionele therapie. Daarom kunnen serious games worden toegevoegd als aanvullende behandeling bij revalidatie voor verschillende pathologieën om de motivatie van de patiënt te stimuleren. Serious games kunnen ook thuis worden gebruikt om de revalidatie te behouden. (1) (2)
Sommige bevindingen geven aan dat op videogames gebaseerde interventies volwassenen kunnen helpen bij het leiden van actieve verouderingsprocessen en het voorkomen van secundaire veroudering. (3)
- = Bonnechère, B., Jansen, B., Omelina, L., & Van Sint Jan, S. (2016). The use of commercial video games in rehabilitation: a systematic review. International journal of rehabilitation research. Internationale Zeitschrift fur Rehabilitationsforschung. Revue internationale de recherches de readaptation, 39(4), 277–290. https://doi.org/10.1097/MRR.0000000000000190
- = Perrochon, A., Borel, B., Istrate, D., Compagnat, M., & Daviet, J. C. (2019). Exercise-based games interventions at home in individuals with a neurological disease: A systematic review and meta-analysis. Annals of physical and rehabilitation medicine, 62(5), 366–378. https://doi.org/10.1016/j.rehab.2019.04.004
- = Vázquez, F. L., Otero, P., García-Casal, J. A., Blanco, V., Torres, Á. J., & Arrojo, M. (2018). Efficacy of video game-based interventions for active aging. A systematic literature review and meta-analysis. PloS one, 13(12), e0208192. https://doi.org/10.1371/journal.pone.0208192
.
Meer informatie
Reviews
Voor deze technologie zijn nog geen reviews beschikbaar.
Uitgelichte technologieën
Move4Vitality
Let's Go Fysio!
Hipper
Bekijk het overzicht van de technologieën
Beweegtech.nl helpt jou als fysiotherapeut of oefentherapeut om voor jouw patiënt te inventariseren of er beweegzorgtechnologie is die jouw behandeling kan ondersteunen. Je kunt zoeken op een specifiek doel, doelgroep of type technologie en ziet vervolgens welke mogelijkheden er zijn. Op basis van de eigenschappen van de technologie bepaal jij of de technologie aansluit bij jouw patiënt: de juiste technologie bij de juiste patiënt!