Home -> Fitness games -> Wii
bron: https://www.retronintendokopen.nl/nintendo-wii
Doelen
- Meten
- Informeren
- Oefenen
- Bewegen
- Communiceren
Doelgroep
Nintendo Wii richt zich met name op gezonde mensen, maar is ook te gebruiken bij mensen met klachten waarbij fysieke activiteit belangrijk is, waaronder mensen met COPD, oncologische klachten, cardiale problemen, chronische aandoeningen en musculoskeletale aandoeningen.
Inhoud
- Nintendo Wii is een op sensoren gebaseerd gaming platform in de vorm van een afstandsbediening.
- Dit kan worden uitgebreid met een balansbord (Wii Balance Board), een stuur (Wii Steering Wheel) en een verbetering van nauwkeurigheid op de afstandsbediening (Wii MotionPlus).
- Nintendo heef een sportpakket ontwikkeld die 12 sportsimulaties levert en de sportprestaties en voortgang in kaart brengt (Wii Sports).
Kosten
Nintendo Wii wordt niet meer verkocht.
Koppeling met elektronische patiënten dossiers (EPD's)
Er is geen koppeling mogelijk met fysiotherapeutische EPD’s.
Vereisten besturingssystemen
N.v.t.
Taal
De software is beschikbaar in het vele talen, ook in het Nederlands.
Onderzoeksresultaten
In de meeste gevallen leveren serious games bij fysieke revalidatie vergelijkbare resultaten op als conventionele therapie. Daarom kunnen serious games worden toegevoegd als aanvullende behandeling bij revalidatie voor verschillende pathologieën om de motivatie van de patiënt te stimuleren. Serious games kunnen ook thuis worden gebruikt om de revalidatie te behouden. (1) (2)
Sommige bevindingen geven aan dat op videogames gebaseerde interventies volwassenen kunnen helpen bij het leiden van actieve verouderingsprocessen en het voorkomen van secundaire veroudering. (3)
- = Bonnechère, B., Jansen, B., Omelina, L., & Van Sint Jan, S. (2016). The use of commercial video games in rehabilitation: a systematic review. International journal of rehabilitation research. Internationale Zeitschrift fur Rehabilitationsforschung. Revue internationale de recherches de readaptation, 39(4), 277–290. https://doi.org/10.1097/MRR.0000000000000190
- = Perrochon, A., Borel, B., Istrate, D., Compagnat, M., & Daviet, J. C. (2019). Exercise-based games interventions at home in individuals with a neurological disease: A systematic review and meta-analysis. Annals of physical and rehabilitation medicine, 62(5), 366–378. https://doi.org/10.1016/j.rehab.2019.04.004
- = Vázquez, F. L., Otero, P., García-Casal, J. A., Blanco, V., Torres, Á. J., & Arrojo, M. (2018). Efficacy of video game-based interventions for active aging. A systematic literature review and meta-analysis. PloS one, 13(12), e0208192. https://doi.org/10.1371/journal.pone.0208192
.
Meer informatie
Reviews
Voor deze technologie zijn nog geen reviews beschikbaar.
Uitgelichte technologieën
Move4Vitality
Let's Go Fysio!
Hipper
Bekijk het overzicht van de technologieën
Beweegtech.nl helpt jou als fysiotherapeut of oefentherapeut om voor jouw patiënt te inventariseren of er beweegzorgtechnologie is die jouw behandeling kan ondersteunen. Je kunt zoeken op een specifiek doel, doelgroep of type technologie en ziet vervolgens welke mogelijkheden er zijn. Op basis van de eigenschappen van de technologie bepaal jij of de technologie aansluit bij jouw patiënt: de juiste technologie bij de juiste patiënt!